Śniegowe rzeźby
Śniegowe rzeźby
26.01.2021
„Co tak gra?”- zabawa muzyczna, rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez przedmioty codziennego użytku, samodzielne wydobywanie dźwięków z tych przedmiotów.
Opowiadanie pt.„Śnieżny kocur”- rozmowa na temat treści utworu, zwrócenie uwagi na pomysłowość bohaterów.
Śnieg pada! – zawołał Bartek. – Ulepmy bałwana!
A może lepiej kocura? – zaproponowała jego siostra Beatka.
Świetnie! – zgodził się Bartek. Oboje ubrali się ciepło i wybiegli do ogródka. Zebrali wielką górę śniegu, żeby ulepić tułów śnieżnego kocura. Potem zrobili wielką kulę, która miała być głową kocura. Do głowy przylepili uszy, a pyszczek i oczy zrobili z gałązki i kamyków.
Co za wspaniały pomysł! Jeszcze nigdy nie widziałam śnieżnego kocura! – zawołała mama z kuchni.
Jeszcze nie jest gotowy! – odrzekła Beatka.
Chodźcie napić się ciepłego mleka – powiedziała mama.
Czy możesz dać nam słomki, mamusiu? – poprosiła Beatka.
Do ciepłych napojów nie używa się słomek.
Wiem – powiedziała Beatka, popijając mleko. Mama znalazła w kuchni paczkę słomek i sześć z nich dała Beatce. W ogródku mała kotka wetknęła słomki w pyszczek kocura, po trzy z każdej strony. – Teraz jest dobrze! – zawołała. Śnieżny kocur też musi mieć wąsy!
„Toczymy kulę” – zabawa z elementami czworakowania. Dzieci chodzą na czworakach, popychając głową miękką piłkę „śniegową kulę”. Zwracamy uwagę, żeby piłka była popychana czołem.
„Przenosimy śniegowe kule” – zabawa wzmacniająca duże grupy mięśni. Dzieci poruszają się po sali/pokoju na pośladkach z ugiętymi nogami, odpychając się rękami. Między brzuchem a udami trzymają piłki – „śniegowe kule”. Starają się tak poruszać, żeby utrzymać „śniegową kulę” jak najdłużej.
Nauka piosenki „Gawron”
Chociaż gawron trochę siwy,
ale jeszcze urodziwy.
Stąpa dzielnie, pierś wypina,
jeszcze go się humor trzyma.
Ref.: Gawron, gawron, gawronie,
drepczesz ładnie koło mnie!
Ja cię lubię, a ty mnie,
gawron, gawron, gawronie!
2. A gdy wraca z pól szerokich,
stuka dziobem w szyby okien.
„Nalatałem się po świecie,
wpuśćcie mnie do domu dzieci!”
Ref.:Gawron, gawron, gawronie,
drepczesz ładnie koło mnie!
Ja cię lubię, a ty mnie,
gawron, gawron, gawronie!
Link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=T3YQhhjH6QY
Zachęcam do wszelkiego rodzaju zabaw usprawniających motorykę małą:)
Malujemy, rysujemy, kolorujemy, lepimy itp.
Praca domowa;)
Bardzo proszę, aby wspólnie z dziećmi włożyć do zamrażalnika wodę w woreczkach do lodu bądź innym pojemniku. Zamrożony lód będzie nam potrzebny na następne zajęcia.