W kolorowej wiejskiej zagrodzie - praca zdalna 08.04.2021
Pomoce do przygotowania przez rodziców w domu: farby: żółta, niebieska i czerwona, pędzelek, biała kartka A4, kredki, zdjęcia oraz napisane nazwy zwierząt: krowa, koń, kogut, kura, owca, pies, świnia, koza, indyk, domy zwierząt: stajnia, kurnik, obora, chlew, zagroda, buda.
1. Gimnastyka w domu i w przedszkolu – propozycja ćwiczeń 4
2. Mieszanie kolorów.
Rodzic przynosi trzy kolory farb: żółtą, niebieską oraz czerwoną. Prosi dziecko, żeby przypomniało mu, jakie kolory powstaną po zmieszaniu farby:
- żółtej z niebieską (zielony)
- niebieskiej z czerwoną (fioletowy)
- czerwonej z żółtą (pomarańczowy).
Po każdej uzyskanej odpowiedzi miesza farby w tych kolorach. Następnie prosi dziecko, aby używając tylko sześć kolorów namalowało wybrane zwierzę mieszkające na wsi.
3. Film Jak mieszać kolory?
4. Zabawa ruchowa - Dotknij.
Dziecko biega po pokoju. W pewnym momencie rodzic wymienia nazwę koloru np. żółty. Zadaniem dziecka jest znaleźć i dotknąć jak najwięcej rzeczy, które są w kolorze żółtym. Zabawa powtarza się.
5. Zabawa - W jakim kolorze?
Rodzic rozkłada kartki na których są napisane nazwy zwierząt z wiejskiego podwórka oraz ich zdjęcia: barany, konie, kury, koguty, kozy, krowy, indyki. Zadaniem dziecka jest odczytać napisy, umieścić pod nimi zdjęcia odpowiednich zwierząt i określić kolory ich sierści, piór.
6. Ćwiczenia klasyfikacyjne – Gdzie mieszkają zwierzęta?
Rodzic pokazuje obrazki domów, w których mieszkają zwierzęta (stajnia, kurnik, obora, chlew, zagroda, buda). Dziecko wspólnie z rodzicem nazywają domy zwierząt, a następnie pod każdym domem umieszczają sylwetę zwierzęcia, które w nim mieszka (stajnia – koń; obora – krowa; kurnik – kura, kogut; buda – pies; chlew – świnia; zagroda - owca).
7. Zabawa interaktywna Kto gdzie mieszka?
8. Zabawy matematyczne – W wiejskiej zagrodzie.
Rodzic czyta zadania tekstowe. Zadaniem dziecka jest wykorzystując kredki, ułożyć działania do wysłuchanego zadania i obliczyć je.
- Na wiejskim podwórku znajdowało się pięć kur. Z kurnika wyszły jeszcze trzy kury. Ile kur było razem na podwórku? 5 + 3 = 8
- Siedem koni jadło siano w stajni. Do stajni przyprowadzono jeszcze trzy konie. Ile koni było w stajni? 7 + 3 = 10
- W oborze było sześć krów. Pięć krów wyszło na łąkę. Ile krów zostało w oborze? 6 – 5 = 1
- W zagrodzie znajdowało się dziesięć owiec. Na podwórko wyszły cztery owce. Ile owiec zostało w zagrodzie? 10 – 4 = 6
9. Zabawa ruchowa – Baranek.
Dziecko porusza się po pokoju na czworakach. Gdy rodzic zaklaszcze, dziecko podnosi raz prawą rękę do przodu i lewą nogę do tyłu, a raz lewą rękę do przodu i prawą nogę do tyłu. Natomiast gdy rodzic zacznie tupać nogami, wtedy dziecko na czworaka robi trzy obroty wokół własnej osi.
10. Kotałek Nieśmiałek - bajka do słuchania
Rozmowy inspirowana bajką. Rodzic, odwołując się do bajki (doświadczeń kotka) i przeżyć dziecka, zadaje pytania:
Czego się bał?
Co czuł kotek, gdy spotykał kogoś, kogo nie znał?
Jak się zachowywał?
Co mu sprawiało największą trudność?
Jaki sposób na nieśmiałość znalazła mama kotka?
Co czujesz w podobnych sytuacjach?
Jak reagujesz, gdy spotykasz się z kimś, kogo nie znasz?
Pomysły na zabawy i pomoce dydaktyczne pochodzą ze scenariusza pracy zdalnej zamieszczonego na stronie www.mac.pl.