W krainie bajek i baśni - praca zdalna 26.01.21.
Witamy we wtorek.
Wtorek „Jak powstaje książka?”
- Zabawa: Która książka zamieniła miejsce?
Rodzic rozkłada 6 różnych książek przed dzieckiem. Prosi dziecko, aby przyjrzało się wszystkim książkom. Następnie dziecko odwraca się i rodzic przestawia miejscami dwie książki. Gdy dziecko znów się odwróci, rodzic prosi, aby powiedziało, które książki zamieniły się miejscami. Dziecko może się zamienić z rodzicem rolami i kontynuować zabawę.
- Zabawa badawcza: Obrazki ukryte w książkach
Dziecko przegląda wybraną książkę i wyszukuje w niej ilustracje. Opisuje, co na nich się znajduje, i stara się opowiedzieć rodzicowi jak najwięcej szczegółów, które widzi.
- Rozmowa na temat procesu powstawania książki
Rodzic prezentuje dziecku etapy powstawanie książki w oparciu o film edukacyjny:
<>
Rodzic omawia z dzieckiem etapy powstawania książek:
- Autor pisze książkę.
- Wydawca opracowuje i przygotowuje książkę do druku.
- Redakcja ustala wielkość liter, ilość ilustracji w książce.
- Korektor to osoba, która poprawia tekst napisany przez autora.
- Ilustrator to osoba, która rysuje ilustracje do książki.
- Drukarnia drukuje książkę, która trafia do księgarni.
- Zabawa ruchowa: Mały ilustrator
Dziecko porusza się po pokoju w rytm dowolnej melodii. Na przerwę w muzyce rodzic podaje nazwę dowolnego przedmiotu. Zadaniem dziecka jest narysowanie (w powietrzu) tego przedmiotu.
- Głośne czytanie fragmentu ulubionej książki – Mamo!Tato! Poczytajmy razem
Rodzic głośno czyta dziecku fragment jego ulubionej książki. Dziecko słucha uważnie. Rodzic zadaje dziecku pytania po skończonym czytaniu:
- O czym była ta opowieść?
- Kto jest autorem książki?
- Którego bohatera książki lubisz najbardziej?
- Praca plastyczna: Drukowany obraz
Rodzic kroi ziemniaki na połowy. Dziecko za pomocą wykałaczki przygotowuje „ziemniaczane stemple” - rysuje na połówkach dowolne kształty, które będzie odbijać na kartce. Należy pamiętać o tym, że kształty odbite na kartce będą odbiciem lustrzanym tych wyrytych na stemplach. Dziecko smaruje stemple farbą lub atramentem i odbija je na dużej kartce.