W krainie bajek i baśni - praca zdalna 29.01.21
Witamy w piątek. Dzisiaj przygotowałyśmy dla Was "Smocze zabawy".
Na końcu wpisu znajdziecie również kilka zabaw online utrwalających Waszą wiedzę na temat książek i bajek.
Pomoce do przygotowania przez rodzica w domu: rolka po papierze toaletowym, 3 paski bibuły w kolorze czerwonym i 3 paski bibuły w kolorze żółtym, zielona i czarna farba oraz pędzel. Można również przygotować smoka bez użycia farb. Film instruktażowy w punkcie o pracy plastycznej.
1. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki Smok.
Rodzic czyta rymowankę, a dziecko ilustruje tekst ruchem:
Idzie smok do przodu (dziecko idzie, stawiając duże kroki),
Idzie smok do tyłu (dziecko idzie do tyłu, stawiając duże kroki).
Rozgląda się wkoło (dziecko rozgląda się)
i ryczy wesoło (dziecko ryczy głośno, uśmiechając się).
Dodatkowa porcja ćwiczeń:
2. Rodzic czyta dziecku wiersz pt: „Dwa smoki” – A. Bober.
W skalnej jamie, dwa smoki sobie mieszkały.
Jeden był duży, a drugi mały.
Duży smok małym się opiekował,
Pod swoje skrzydła często go chował.
Czasem duży brał małego na barana,
I tak latali razem od wieczora aż do rana.
Mały smok kochał smoka dużego,
Nie wyobrażał sobie życia bez niego.
I choć rodziną nie byli wcale,
To się bawili razem wspaniale.
Bo tak powinni i ludzie postępować –
Duzi małymi się opiekować.
Rozmowa na temat wiersza.
- O kim był wiersz?
- Ile smoków mieszkało w jamie?
- Jakiej wielkości były smoki z utworu?
- W czym mogą duzi koledzy pomóc małym?
3. „Lecą smoki” – zabawy ruchowe z rodzicem/rodzeństwem.
Należy przygotować maskotkę można włączyć w tle piosenkę
- siadamy skrzyżnie plecami do siebie – przekazujemy sobie maskotkę z lewej strony i z prawej – powtarzamy 5 razy;
- stajemy tyłem do siebie, w lekkim rozkroku, prawie stykając się plecami. Jedna osoba trzyma maskotkę oburącz. Na sygnał podajemy sobie maskotkę raz między rozstawionymi nogami, raz górą nad głowami – powtarzamy 5 razy;
- przyjmujemy pozycję do czworakowania: kładziemy maskotkę na plecy i idziemy z nią tak, aby nie spadła z jednego końca pokoju do drugiego;
4. Ćwiczenia usprawniające narządy mowy
Rodzic demonstruje ćwiczenia, a dziecko naśladuje je:
- Miny smoków: dziecko robi różne miny, np. wesołą, smutną, złą, przestraszoną, groźną;
- Żarłoczne smoki: Dziecko naśladuje jedzenie dużych porcji, energicznie poruszając szczęką;
- Smok Ziejący Ogniem: dziecko ugniata małe kulki z folii aluminiowej za pomocą trzech palców: kciuka, wskazującego i środkowego. Następnie wydmuchuje wszystkie kuleczki z miseczki.
5. Zabawa Raz, dwa, trzy, Smok patrzy!
Dziecko ustawia się na końcu pokoju. W drugim końcu pokoju twarzą do ściany staje rodzic, który odgrywa rolę Smoka. Smok uderza dłonią w ścianę i mówi: Raz, dwa, trzy, Smok patrzy! W tym czasie dziecko próbuje się zbliżyć do Smoka. Gdy rodzic skończy recytować, odwraca się i sprawdza, czy dziecko znieruchomiało. Jeżeli tak, odsyła je do miejsca startu, a sam odwraca się do ściany i powtarza zaklęcie.
6. Praca plastyczna:Smok
Rodzic wręcza dziecku rolkę po papierze toaletowym, 3 paski bibuły w kolorze czerwonym i 3 paski bibuły w kolorze żółtym, zieloną i czarną farbę oraz pędzel. Zadaniem dziecka jest zrobienie smoka. Dziecko zaczyna od pomalowania rolki po papierze i maluje ją na zielono, następnie przykleja paski żółte i czerwone w środku rolki po papierze tak, aby paski wystawały poza rolkę (będzie to ogień, którym zionie smok). Na koniec dziecko dorysowuje oczy smoka.
Film „Jak zrobić smoka bez użycia farb?”
Propozycje do druku:
SPRAWDZAMY CO PAMIĘTAMY O KSIĄŻKACH I BAJKACH
źródła:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/smok
https://karolowamama.blogspot.com/2019/06/zakodowane-smoki-karty-do-pobrania.html
http://boberkowy-world.blogspot.com/2019/02/duzy-i-may-konspekt-zajec.html